Pedagogická fakulta
Profil absolventa: Andragogika (Bc.). Absolventi ovládajú základy teórie a praxe výchovy a vzdelávania dospelých. Vedia aplikovať základné poznatky psychologických a sociálnych vied pri riešení problémov výchovy a vzdelávania dospelých. Majú spôsobilosť organizovať ďalšie vzdelávanie, využívať metódy výchovy a vzdelávania dospelých v profesijnom vzdelávaní, kultúrno-výchovnej a sociálnej práci.
Profil absolventa: Andragogika (Bc.). Absolventi ovládajú základy teórie a praxe výchovy a vzdelávania dospelých. Vedia aplikovať základné poznatky psychologických a sociálnych vied pri riešení problémov výchovy a vzdelávania dospelých. Majú spôsobilosť organizovať ďalšie vzdelávanie, využívať metódy výchovy a vzdelávania dospelých v profesijnom vzdelávaní, kultúrno-výchovnej a sociálnej práci.
Profil absolventa: Evanjelikálna teológia a misia (Bc.). Absolventi sa uplatnia v duchovenskej činnosti cirkevných zborov, v organizáciách, ktoré sú zamerané na vzdelávanie, charitatívno-diakonickú, misijnú činnosť a v službách cirkví a neštátnych organizácií, kde sa vyžaduje stupeň vzdelania bakalár, ako napr.: misijné pracoviská cirkví, zahraničná misia, kresťanské detské kluby, zariadenia na zabezpečenie nevyhnutných podmienok na uspokojovanie základných životných potrieb - nocľahárne, útulky, domov na pol ceste, nízkoprahové denné centrá pre deti a rodinu, zariadenia núdzového bývania, zariadenia podporovaného bývania, zariadenia sociálnych služieb, práca s mládežou, denné centrá pre seniorov, rómska misia, ekumenická činnosť, kresťanské vydavateľstvá a biblické spoločnosti, kresťanské diakonické a charitatívne inštitúcie, evanjelizačné strediská, kresťanské rozhlasové a televízne vysielanie, kresťanská mediálna činnosť.
Profil absolventa: Učiteľstvo etickej výchovy (Bc.). Absolventi bakalárskeho štúdia študijného programu učiteľstvo etickej výchovy sú spôsobilí pokračovať v magisterskom stupni vysokoškolského štúdia učiteľstva etickej výchovy. Sú schopní vykonávať profesiu asistenta učiteľa, animátora (lektora) voľného času, pracovníka štátnej a verejnej správy, asistenta na rozličných špecializovaných pracoviskách v oblasti školstva. Môžu sa uplatniť aj v rôznych oblastiach verejného i súkromného sektora, v oblasti sociálnych služieb, neziskových organizácií a pod. Absolventi si osvojili základné historické a teoretické poznatky z oblasti etickej výchovy, chápu ich a dokážu aplikovať na konkrétne každodenné situácie. Získali základné poznatky filozofických, psychologických a pedagogických kontextov etickej výchovy, poznajú tradície, kultúru a hodnotový systém vlastnej krajiny a špecifiká jej jednotlivých regiónov. Ovládajú základné zručnosti pedagogickej a interpersonálnej komunikácie so širokou verejnosťou a orientujú sa v organizačných procesoch inštitucionálneho vzdelávania. Sú schopní sústavne sa vzdelávať a oboznamovať s novými postupmi, metódami, formami a prostriedkami práce s deťmi, mládežou i dospelou populáciou.
Profil absolventa: Učiteľstvo hudobného umenia (Bc.). Aabsolventi sú kompetentní pôsobiť ako pomocný učiteľ, resp. asistent učiteľa, pomocný pedagóg voľného času, pracovník štátnej a verejnej správy pre príslušnú oblasť, je predovšetkým pripravený úspešne pokračovať v magisterskom štúdiu a stať sa učiteľom hudobnej výchovy v procese primárneho a sekundárneho vzdelávania. Učiteľstvo etickej výchovy (Bc.). Absolventi bakalárskeho štúdia študijného programu učiteľstvo etickej výchovy sú spôsobilí pokračovať v magisterskom stupni vysokoškolského štúdia učiteľstva etickej výchovy. Sú schopní vykonávať profesiu asistenta učiteľa, animátora (lektora) voľného času, pracovníka štátnej a verejnej správy, asistenta na rozličných špecializovaných pracoviskách v oblasti školstva. Môžu sa uplatniť aj v rôznych oblastiach verejného i súkromného sektora, v oblasti sociálnych služieb, neziskových organizácií a pod. Absolventi si osvojili základné historické a teoretické poznatky z oblasti etickej výchovy, chápu ich a dokážu aplikovať na konkrétne každodenné situácie. Získali základné poznatky filozofických, psychologických a pedagogických kontextov etickej výchovy, poznajú tradície, kultúru a hodnotový systém vlastnej krajiny a špecifiká jej jednotlivých regiónov. Ovládajú základné zručnosti pedagogickej a interpersonálnej komunikácie so širokou verejnosťou a orientujú sa v organizačných procesoch inštitucionálneho vzdelávania. Sú schopní sústavne sa vzdelávať a oboznamovať s novými postupmi, metódami, formami a prostriedkami práce s deťmi, mládežou i dospelou populáciou.
Profil absolventa: Učiteľstvo etickej výchovy (Bc.). Absolventi bakalárskeho štúdia študijného programu učiteľstvo etickej výchovy sú spôsobilí pokračovať v magisterskom stupni vysokoškolského štúdia učiteľstva etickej výchovy. Sú schopní vykonávať profesiu asistenta učiteľa, animátora (lektora) voľného času, pracovníka štátnej a verejnej správy, asistenta na rozličných špecializovaných pracoviskách v oblasti školstva. Môžu sa uplatniť aj v rôznych oblastiach verejného i súkromného sektora, v oblasti sociálnych služieb, neziskových organizácií a pod. Absolventi si osvojili základné historické a teoretické poznatky z oblasti etickej výchovy, chápu ich a dokážu aplikovať na konkrétne každodenné situácie. Získali základné poznatky filozofických, psychologických a pedagogických kontextov etickej výchovy, poznajú tradície, kultúru a hodnotový systém vlastnej krajiny a špecifiká jej jednotlivých regiónov. Ovládajú základné zručnosti pedagogickej a interpersonálnej komunikácie so širokou verejnosťou a orientujú sa v organizačných procesoch inštitucionálneho vzdelávania. Sú schopní sústavne sa vzdelávať a oboznamovať s novými postupmi, metódami, formami a prostriedkami práce s deťmi, mládežou i dospelou populáciou.
Profil absolventa: Učiteľstvo hudobného umenia a školské hudobné súbory (Bc.). Absolventi tohto štúdia sú schopní na primeranej odbornej a pedagogickej úrovni viesť rôzne hudobné súbory, sú kompetentní pôsobiť ako pracovník štátnej a verejnej správy pre príslušnú oblasť, ako pomocný učiteľ, resp. asistent učiteľa, ako pomocný animátor voľného času. Predovšetkým však sú pripravení tak, aby mohli úspešne pokračovať a získať úplné kompetencie v ŠP školské hudobné súbory.
Profil absolventa: Učiteľstvo hudobného umenia a školské hudobné súbory (Bc.). Absolventi tohto štúdia sú schopní na primeranej odbornej a pedagogickej úrovni viesť rôzne hudobné súbory, sú kompetentní pôsobiť ako pracovník štátnej a verejnej správy pre príslušnú oblasť, ako pomocný učiteľ, resp. asistent učiteľa, ako pomocný animátor voľného času. Predovšetkým však sú pripravení tak, aby mohli úspešne pokračovať a získať úplné kompetencie v ŠP školské hudobné súbory.
Profil absolventa: Učiteľstvo hudobného umenia (Bc.). Aabsolventi sú kompetentní pôsobiť ako pomocný učiteľ, resp. asistent učiteľa, pomocný pedagóg voľného času, pracovník štátnej a verejnej správy pre príslušnú oblasť, je predovšetkým pripravený úspešne pokračovať v magisterskom štúdiu a stať sa učiteľom hudobnej výchovy v procese primárneho a sekundárneho vzdelávania.
Profil absolventa: Pedagogika - vychovávateľstvo (Bc.). Absolventi sú spôsobilí vykonávať tieto profesie: pedagóg (vychovávateľ, pedagóg voľného času) – ovláda problematiku edukácie detí a mládeže v oblasti výchovy mimo vyučovania. Realizujú voľnočasové (záujmové) aktivity s deťmi a mládežou v školských výchovno-vzdelávacích zariadeniach, penitenciárnych zariadeniach a v ďalších inštitúciách pre deti a mládež.
Profil absolventa: Pedagogika - vychovávateľstvo (Bc.). Absolventi sú spôsobilí vykonávať tieto profesie: pedagóg (vychovávateľ, pedagóg voľného času) – ovláda problematiku edukácie detí a mládeže v oblasti výchovy mimo vyučovania. Realizujú voľnočasové (záujmové) aktivity s deťmi a mládežou v školských výchovno-vzdelávacích zariadeniach, penitenciárnych zariadeniach a v ďalších inštitúciách pre deti a mládež.
Profil absolventa: Učiteľstvo etickej výchovy (Bc.). Absolventi bakalárskeho štúdia študijného programu učiteľstvo etickej výchovy sú spôsobilí pokračovať v magisterskom stupni vysokoškolského štúdia učiteľstva etickej výchovy. Sú schopní vykonávať profesiu asistenta učiteľa, animátora (lektora) voľného času, pracovníka štátnej a verejnej správy, asistenta na rozličných špecializovaných pracoviskách v oblasti školstva. Môžu sa uplatniť aj v rôznych oblastiach verejného i súkromného sektora, v oblasti sociálnych služieb, neziskových organizácií a pod. Absolventi si osvojili základné historické a teoretické poznatky z oblasti etickej výchovy, chápu ich a dokážu aplikovať na konkrétne každodenné situácie. Získali základné poznatky filozofických, psychologických a pedagogických kontextov etickej výchovy, poznajú tradície, kultúru a hodnotový systém vlastnej krajiny a špecifiká jej jednotlivých regiónov. Ovládajú základné zručnosti pedagogickej a interpersonálnej komunikácie so širokou verejnosťou a orientujú sa v organizačných procesoch inštitucionálneho vzdelávania. Sú schopní sústavne sa vzdelávať a oboznamovať s novými postupmi, metódami, formami a prostriedkami práce s deťmi, mládežou i dospelou populáciou. Učiteľstvo pedagogiky (Bc.). Absolventi študijného programu učiteľstvo pedagogiky sú spôsobilí vykonávať profesiu pomocného učiteľa, resp. asistenta učiteľa pedagogiky na vyššom sekundárnom stupni škôl, ako aj príbuzných predmetov s výchovným zameraním (napr. rodinná výchova). Získavajú spôsobilosť pedagogického pracovníka na mimoškolskú činnosť detí a mládeže, Môžu sa uplatniť aj ako školský administratívno-metodický pracovník a špecializovaný pracovník štátnej správy a miestnej samosprávy v oblasti školstva, výchovy a vzdelávania. Sú schopní vykonávať prípravné práce pre aplikovaný edukačný výskum, práce v štátnej správe a v oblasti pedagogických služieb.
Profil absolventa: Učiteľstvo pedagogiky (Bc.). Absolventi študijného programu učiteľstvo pedagogiky sú spôsobilí vykonávať profesiu pomocného učiteľa, resp. asistenta učiteľa pedagogiky na vyššom sekundárnom stupni škôl, ako aj príbuzných predmetov s výchovným zameraním (napr. rodinná výchova). Získavajú spôsobilosť pedagogického pracovníka na mimoškolskú činnosť detí a mládeže, Môžu sa uplatniť aj ako školský administratívno-metodický pracovník a špecializovaný pracovník štátnej správy a miestnej samosprávy v oblasti školstva, výchovy a vzdelávania. Sú schopní vykonávať prípravné práce pre aplikovaný edukačný výskum, práce v štátnej správe a v oblasti pedagogických služieb. Učiteľstvo hudobného umenia (Bc.). Aabsolventi sú kompetentní pôsobiť ako pomocný učiteľ, resp. asistent učiteľa, pomocný pedagóg voľného času, pracovník štátnej a verejnej správy pre príslušnú oblasť, je predovšetkým pripravený úspešne pokračovať v magisterskom štúdiu a stať sa učiteľom hudobnej výchovy v procese primárneho a sekundárneho vzdelávania
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Bc.). Absolventi bakalárskeho študijného programu učiteľstva psychológie sú osobnosťou, pripravenou kompetentne vykonávať suportívne pedagogické činnosti na základných a stredných školách, napr. asistent učiteľa, pomocný učiteľ, pomocný lektor vo výchove mimo vyučovania, resp. pracovník v oblasti výchovy mimo vyučovania, asistent pri koordinovaní preventívnych aktivít na školách. Môžu pôsobiť ako asistent na špecializovaných pracoviskách v rezorte školstva, ako sú metodické centrá, centrá pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, centrá voľného času a pod. Môžu sa uplatniť v štátnych zariadeniach mimo rezortu školstva resp. v rámci tretieho sektoru, ako napr. resocializačné zariadenia, preventívne a liečebné zariadenia pre mládež. Sú spôsobilí vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, sociálnu tvorivosť a prosociálnosť. Ďalej sú spôsobilí realizovať osvetovú činnosť v oblasti zdravého životného štýlu a psychohygieny. Sú pripravení efektívne komunikovať s deťmi i dospelými. Sú pripravení na ďalšie rozvíjanie svojej osobnosti v magisterskom štúdiu. Učiteľstvo pedagogiky (Bc.). Absolventi študijného programu učiteľstvo pedagogiky sú spôsobilí vykonávať profesiu pomocného učiteľa, resp. asistenta učiteľa pedagogiky na vyššom sekundárnom stupni škôl, ako aj príbuzných predmetov s výchovným zameraním (napr. rodinná výchova). Získavajú spôsobilosť pedagogického pracovníka na mimoškolskú činnosť detí a mládeže, Môžu sa uplatniť aj ako školský administratívno-metodický pracovník a špecializovaný pracovník štátnej správy a miestnej samosprávy v oblasti školstva, výchovy a vzdelávania. Sú schopní vykonávať prípravné práce pre aplikovaný edukačný výskum, práce v štátnej správe a v oblasti pedagogických služieb.
Profil absolventa: Predškolská a elementárna pedagogika (Bc.) – (bakalársky stupeň pre magisterské študijné programy učiteľstvo pre primárne vzdelávanie a predškolská pedagogika). Absolventi študijného programu sú spôsobilí vykonávať profesiu: učiteľ/ka materskej školy, vychovávateľ/ka v zariadeniach pre deti v predškolskom a mladšom školskom veku (najmä školské kluby detí a centrá voľného času), asistent/ka učiteľa. Úspešné ukončenie tohto stupňa štúdia dáva možnosť absolventom na základe splnených podmienok pre prijatie pokračovať v druhom stupni vysokoškolského štúdia odboru predškolská a elementárna pedagogika: učiteľstvo pre primárne vzdelávanie alebo predškolská pedagogika.
Profil absolventa: Predškolská a elementárna pedagogika (Bc.) – (bakalársky stupeň pre magisterské študijné programy učiteľstvo pre primárne vzdelávanie a predškolská pedagogika). Absolventi študijného programu sú spôsobilí vykonávať profesiu: učiteľ/ka materskej školy, vychovávateľ/ka v zariadeniach pre deti v predškolskom a mladšom školskom veku (najmä školské kluby detí a centrá voľného času), asistent/ka učiteľa. Úspešné ukončenie tohto stupňa štúdia dáva možnosť absolventom na základe splnených podmienok pre prijatie pokračovať v druhom stupni vysokoškolského štúdia odboru predškolská a elementárna pedagogika: učiteľstvo pre primárne vzdelávanie alebo predškolská pedagogika.
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Bc.). Absolventi bakalárskeho študijného programu učiteľstva psychológie sú osobnosťou, pripravenou kompetentne vykonávať suportívne pedagogické činnosti na základných a stredných školách, napr. asistent učiteľa, pomocný učiteľ, pomocný lektor vo výchove mimo vyučovania, resp. pracovník v oblasti výchovy mimo vyučovania, asistent pri koordinovaní preventívnych aktivít na školách. Môžu pôsobiť ako asistent na špecializovaných pracoviskách v rezorte školstva, ako sú metodické centrá, centrá pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, centrá voľného času a pod. Môžu sa uplatniť v štátnych zariadeniach mimo rezortu školstva resp. v rámci tretieho sektoru, ako napr. resocializačné zariadenia, preventívne a liečebné zariadenia pre mládež. Sú spôsobilí vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, sociálnu tvorivosť a prosociálnosť. Ďalej sú spôsobilí realizovať osvetovú činnosť v oblasti zdravého životného štýlu a psychohygieny. Sú pripravení efektívne komunikovať s deťmi i dospelými. Sú pripravení na ďalšie rozvíjanie svojej osobnosti v magisterskom štúdiu
Profil absolventa: Učiteľstvo etickej výchovy (Bc.). Absolventi bakalárskeho štúdia študijného programu učiteľstvo etickej výchovy sú spôsobilí pokračovať v magisterskom stupni vysokoškolského štúdia učiteľstva etickej výchovy. Sú schopní vykonávať profesiu asistenta učiteľa, animátora (lektora) voľného času, pracovníka štátnej a verejnej správy, asistenta na rozličných špecializovaných pracoviskách v oblasti školstva. Môžu sa uplatniť aj v rôznych oblastiach verejného i súkromného sektora, v oblasti sociálnych služieb, neziskových organizácií a pod. Absolventi si osvojili základné historické a teoretické poznatky z oblasti etickej výchovy, chápu ich a dokážu aplikovať na konkrétne každodenné situácie. Získali základné poznatky filozofických, psychologických a pedagogických kontextov etickej výchovy, poznajú tradície, kultúru a hodnotový systém vlastnej krajiny a špecifiká jej jednotlivých regiónov. Ovládajú základné zručnosti pedagogickej a interpersonálnej komunikácie so širokou verejnosťou a orientujú sa v organizačných procesoch inštitucionálneho vzdelávania. Sú schopní sústavne sa vzdelávať a oboznamovať s novými postupmi, metódami, formami a prostriedkami práce s deťmi, mládežou i dospelou populáciou. Učiteľstvo psychológie (Bc.). Absolventi bakalárskeho študijného programu učiteľstva psychológie sú osobnosťou, pripravenou kompetentne vykonávať suportívne pedagogické činnosti na základných a stredných školách, napr. asistent učiteľa, pomocný učiteľ, pomocný lektor vo výchove mimo vyučovania, resp. pracovník v oblasti výchovy mimo vyučovania, asistent pri koordinovaní preventívnych aktivít na školách. Môžu pôsobiť ako asistent na špecializovaných pracoviskách v rezorte školstva, ako sú metodické centrá, centrá pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, centrá voľného času a pod. Môžu sa uplatniť v štátnych zariadeniach mimo rezortu školstva resp. v rámci tretieho sektoru, ako napr. resocializačné zariadenia, preventívne a liečebné zariadenia pre mládež. Sú spôsobilí vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, sociálnu tvorivosť a prosociálnosť. Ďalej sú spôsobilí realizovať osvetovú činnosť v oblasti zdravého životného štýlu a psychohygieny. Sú pripravení efektívne komunikovať s deťmi i dospelými. Sú pripravení na ďalšie rozvíjanie svojej osobnosti v magisterskom štúdiu
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Bc.). Absolventi bakalárskeho študijného programu učiteľstva psychológie sú osobnosťou, pripravenou kompetentne vykonávať suportívne pedagogické činnosti na základných a stredných školách, napr. asistent učiteľa, pomocný učiteľ, pomocný lektor vo výchove mimo vyučovania, resp. pracovník v oblasti výchovy mimo vyučovania, asistent pri koordinovaní preventívnych aktivít na školách. Môžu pôsobiť ako asistent na špecializovaných pracoviskách v rezorte školstva, ako sú metodické centrá, centrá pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, centrá voľného času a pod. Môžu sa uplatniť v štátnych zariadeniach mimo rezortu školstva resp. v rámci tretieho sektoru, ako napr. resocializačné zariadenia, preventívne a liečebné zariadenia pre mládež. Sú spôsobilí vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, sociálnu tvorivosť a prosociálnosť. Ďalej sú spôsobilí realizovať osvetovú činnosť v oblasti zdravého životného štýlu a psychohygieny. Sú pripravení efektívne komunikovať s deťmi i dospelými. Sú pripravení na ďalšie rozvíjanie svojej osobnosti v magisterskom štúdiu
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Bc.). Absolventi bakalárskeho študijného programu učiteľstva psychológie sú osobnosťou, pripravenou kompetentne vykonávať suportívne pedagogické činnosti na základných a stredných školách, napr. asistent učiteľa, pomocný učiteľ, pomocný lektor vo výchove mimo vyučovania, resp. pracovník v oblasti výchovy mimo vyučovania, asistent pri koordinovaní preventívnych aktivít na školách. Môžu pôsobiť ako asistent na špecializovaných pracoviskách v rezorte školstva, ako sú metodické centrá, centrá pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, centrá voľného času a pod. Môžu sa uplatniť v štátnych zariadeniach mimo rezortu školstva resp. v rámci tretieho sektoru, ako napr. resocializačné zariadenia, preventívne a liečebné zariadenia pre mládež. Sú spôsobilí vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, sociálnu tvorivosť a prosociálnosť. Ďalej sú spôsobilí realizovať osvetovú činnosť v oblasti zdravého životného štýlu a psychohygieny. Sú pripravení efektívne komunikovať s deťmi i dospelými. Sú pripravení na ďalšie rozvíjanie svojej osobnosti v magisterskom štúdiu. Učiteľstvo hudobného umenia (Bc.). Aabsolventi sú kompetentní pôsobiť ako pomocný učiteľ, resp. asistent učiteľa, pomocný pedagóg voľného času, pracovník štátnej a verejnej správy pre príslušnú oblasť, je predovšetkým pripravený úspešne pokračovať v magisterskom štúdiu a stať sa učiteľom hudobnej výchovy v procese primárneho a sekundárneho vzdelávania.
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Bc.). Absolventi bakalárskeho študijného programu učiteľstva psychológie sú osobnosťou, pripravenou kompetentne vykonávať suportívne pedagogické činnosti na základných a stredných školách, napr. asistent učiteľa, pomocný učiteľ, pomocný lektor vo výchove mimo vyučovania, resp. pracovník v oblasti výchovy mimo vyučovania, asistent pri koordinovaní preventívnych aktivít na školách. Môžu pôsobiť ako asistent na špecializovaných pracoviskách v rezorte školstva, ako sú metodické centrá, centrá pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, centrá voľného času a pod. Môžu sa uplatniť v štátnych zariadeniach mimo rezortu školstva resp. v rámci tretieho sektoru, ako napr. resocializačné zariadenia, preventívne a liečebné zariadenia pre mládež. Sú spôsobilí vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, sociálnu tvorivosť a prosociálnosť. Ďalej sú spôsobilí realizovať osvetovú činnosť v oblasti zdravého životného štýlu a psychohygieny. Sú pripravení efektívne komunikovať s deťmi i dospelými. Sú pripravení na ďalšie rozvíjanie svojej osobnosti v magisterskom štúdiu
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Bc.). Absolventi bakalárskeho študijného programu učiteľstva psychológie sú osobnosťou, pripravenou kompetentne vykonávať suportívne pedagogické činnosti na základných a stredných školách, napr. asistent učiteľa, pomocný učiteľ, pomocný lektor vo výchove mimo vyučovania, resp. pracovník v oblasti výchovy mimo vyučovania, asistent pri koordinovaní preventívnych aktivít na školách. Môžu pôsobiť ako asistent na špecializovaných pracoviskách v rezorte školstva, ako sú metodické centrá, centrá pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, centrá voľného času a pod. Môžu sa uplatniť v štátnych zariadeniach mimo rezortu školstva resp. v rámci tretieho sektoru, ako napr. resocializačné zariadenia, preventívne a liečebné zariadenia pre mládež. Sú spôsobilí vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, sociálnu tvorivosť a prosociálnosť. Ďalej sú spôsobilí realizovať osvetovú činnosť v oblasti zdravého životného štýlu a psychohygieny. Sú pripravení efektívne komunikovať s deťmi i dospelými. Sú pripravení na ďalšie rozvíjanie svojej osobnosti v magisterskom štúdiu
Profil absolventa: Sociálna práca (Bc.). Absolventi podľa zákona NR SR č. 219/2014 Z. z. o sociálnej práci a o podmienkach niektorých odborných činností v oblasti sociálnych vecí a rodiny sú asistentmi sociálnej práce, ktorí sa môžu uplatniť na úrovni štátnej správy hlavne v rezortoch Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny, Ministerstva vnútra, Ministerstva zdravotníctva, Ministerstva školstva, vedy výskumu a športu, v oblasti verejnej správy a tretieho sektora. Absolventi – asistenti sociálnej práce môžu získanú odbornosť v uvedených oblastiach uplatniť v praktickej, teoretickej a metodickej činnosti.
Profil absolventa: Sociálna práca (Bc.). Absolventi podľa zákona NR SR č. 219/2014 Z. z. o sociálnej práci a o podmienkach niektorých odborných činností v oblasti sociálnych vecí a rodiny sú asistentmi sociálnej práce, ktorí sa môžu uplatniť na úrovni štátnej správy hlavne v rezortoch Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny, Ministerstva vnútra, Ministerstva zdravotníctva, Ministerstva školstva, vedy výskumu a športu, v oblasti verejnej správy a tretieho sektora. Absolventi – asistenti sociálnej práce môžu získanú odbornosť v uvedených oblastiach uplatniť v praktickej, teoretickej a metodickej činnosti.
Profil absolventa: Učiteľstvo výtvarného umenia jednopredmetové (Bc.). Absolventi 1. stupňa štúdia sa môžu uplatniť ako: animátor (lektor) v centrách voľného času v oblasti výtvarnej výchovy, lektor, animátor v galériách v rámci galerijnej edukácie, výtvarných dielňach a kluboch, pomocný učiteľ, resp. asistent učiteľa v predmete výtvarná výchova – suportívne pedagogické činnosti v oblasti výtvarnej výchovy, pracovník v oblasti public relation, pracovník v štátnej a verejnej správe pre oblasť kultúry, miestnej samosprávy v oblasti školstva, výchovy a vzdelávania, v neštátnych ziskových a neziskových organizáciách – občianskych združeniach, obecne-prospešné spoločnosti, nadácie, reklamných firmách ako pomocný technik.
Profil absolventa: Psychológia (Bc.). Absolventi sú pripravení tak, aby mohli úspešne pokračovať v štúdiu tohto programu na 2. stupni vysokoškolského vzdelávania. Absolventi sú osobnosti, pripravené kompetentne vykonávať suportívne psychologické činnosti asistenta zaradeného na rôznych pracovno-funkčných miestach v oblasti vedecko-výskumnej, pracovnej, klinickej, poradenskej, edukačnej, forenznej a iných.
Profil absolventa: Ekonomika a manažment sociálnej práce (Bc.). Študijný program vychádza z požiadaviek praxe a potreby odborníkov disponujúcich odbornými vedomosťami a zručnosťami ekonomického charakteru a na druhej strane pripravenými pracovať s klientmi sociálnej práce v oblasti služieb zamestnanosti, sociálnych služieb a sociálneho podnikania. Absolvent je schopný analyzovať a systematizovať súčasné trendy a problémy verejnej ekonomiky, ekonomickej a sociálnej štruktúry území a sociálnej práce. Je pripravený riešiť ekonomiku a manažment sociálnej práce a pracovať v priamom kontakte s cieľovými skupinami sociálnej práce na úrovni práce s jednotlivcom, rodinou, skupinou a komunitou.
Profil absolventa: Ekonomika a manažment sociálnej práce (Bc.). Študijný program vychádza z požiadaviek praxe a potreby odborníkov disponujúcich odbornými vedomosťami a zručnosťami ekonomického charakteru a na druhej strane pripravenými pracovať s klientmi sociálnej práce v oblasti služieb zamestnanosti, sociálnych služieb a sociálneho podnikania. Absolvent je schopný analyzovať a systematizovať súčasné trendy a problémy verejnej ekonomiky, ekonomickej a sociálnej štruktúry území a sociálnej práce. Je pripravený riešiť ekonomiku a manažment sociálnej práce a pracovať v priamom kontakte s cieľovými skupinami sociálnej práce na úrovni práce s jednotlivcom, rodinou, skupinou a komunitou.
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Bc.). Absolventi bakalárskeho študijného programu učiteľstva psychológie sú osobnosťou, pripravenou kompetentne vykonávať suportívne pedagogické činnosti na základných a stredných školách, napr. asistent učiteľa, pomocný učiteľ, pomocný lektor vo výchove mimo vyučovania, resp. pracovník v oblasti výchovy mimo vyučovania, asistent pri koordinovaní preventívnych aktivít na školách. Môžu pôsobiť ako asistent na špecializovaných pracoviskách v rezorte školstva, ako sú metodické centrá, centrá pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, centrá voľného času a pod. Môžu sa uplatniť v štátnych zariadeniach mimo rezortu školstva resp. v rámci tretieho sektoru, ako napr. resocializačné zariadenia, preventívne a liečebné zariadenia pre mládež. Sú spôsobilí vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, sociálnu tvorivosť a prosociálnosť. Ďalej sú spôsobilí realizovať osvetovú činnosť v oblasti zdravého životného štýlu a psychohygieny. Sú pripravení efektívne komunikovať s deťmi i dospelými. Sú pripravení na ďalšie rozvíjanie svojej osobnosti v magisterskom štúdiu
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Bc.). Absolventi bakalárskeho študijného programu učiteľstva psychológie sú osobnosťou, pripravenou kompetentne vykonávať suportívne pedagogické činnosti na základných a stredných školách, napr. asistent učiteľa, pomocný učiteľ, pomocný lektor vo výchove mimo vyučovania, resp. pracovník v oblasti výchovy mimo vyučovania, asistent pri koordinovaní preventívnych aktivít na školách. Môžu pôsobiť ako asistent na špecializovaných pracoviskách v rezorte školstva, ako sú metodické centrá, centrá pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, centrá voľného času a pod. Môžu sa uplatniť v štátnych zariadeniach mimo rezortu školstva resp. v rámci tretieho sektoru, ako napr. resocializačné zariadenia, preventívne a liečebné zariadenia pre mládež. Sú spôsobilí vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, sociálnu tvorivosť a prosociálnosť. Ďalej sú spôsobilí realizovať osvetovú činnosť v oblasti zdravého životného štýlu a psychohygieny. Sú pripravení efektívne komunikovať s deťmi i dospelými. Sú pripravení na ďalšie rozvíjanie svojej osobnosti v magisterskom štúdiu0
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Bc.). Absolventi bakalárskeho študijného programu učiteľstva psychológie sú osobnosťou, pripravenou kompetentne vykonávať suportívne pedagogické činnosti na základných a stredných školách, napr. asistent učiteľa, pomocný učiteľ, pomocný lektor vo výchove mimo vyučovania, resp. pracovník v oblasti výchovy mimo vyučovania, asistent pri koordinovaní preventívnych aktivít na školách. Môžu pôsobiť ako asistent na špecializovaných pracoviskách v rezorte školstva, ako sú metodické centrá, centrá pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, centrá voľného času a pod. Môžu sa uplatniť v štátnych zariadeniach mimo rezortu školstva resp. v rámci tretieho sektoru, ako napr. resocializačné zariadenia, preventívne a liečebné zariadenia pre mládež. Sú spôsobilí vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, sociálnu tvorivosť a prosociálnosť. Ďalej sú spôsobilí realizovať osvetovú činnosť v oblasti zdravého životného štýlu a psychohygieny. Sú pripravení efektívne komunikovať s deťmi i dospelými. Sú pripravení na ďalšie rozvíjanie svojej osobnosti v magisterskom štúdiu
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Bc.). Absolventi bakalárskeho študijného programu učiteľstva psychológie sú osobnosťou, pripravenou kompetentne vykonávať suportívne pedagogické činnosti na základných a stredných školách, napr. asistent učiteľa, pomocný učiteľ, pomocný lektor vo výchove mimo vyučovania, resp. pracovník v oblasti výchovy mimo vyučovania, asistent pri koordinovaní preventívnych aktivít na školách. Môžu pôsobiť ako asistent na špecializovaných pracoviskách v rezorte školstva, ako sú metodické centrá, centrá pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, centrá voľného času a pod. Môžu sa uplatniť v štátnych zariadeniach mimo rezortu školstva resp. v rámci tretieho sektoru, ako napr. resocializačné zariadenia, preventívne a liečebné zariadenia pre mládež. Sú spôsobilí vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, sociálnu tvorivosť a prosociálnosť. Ďalej sú spôsobilí realizovať osvetovú činnosť v oblasti zdravého životného štýlu a psychohygieny. Sú pripravení efektívne komunikovať s deťmi i dospelými. Sú pripravení na ďalšie rozvíjanie svojej osobnosti v magisterskom štúdiu
Profil absolventa: Učiteľstvo etickej výchovy (Bc.) ‒ absolventi bakalárskeho štúdia študijného programu učiteľstvo etickej výchovy sú spôsobilí pokračovať v magisterskom stupni vysokoškolského štúdia učiteľstva etickej výchovy. Sú schopní vykonávať profesiu asistenta učiteľa, animátora (lektora) voľného času, pracovníka štátnej a verejnej správy, asistenta na rozličných špecializovaných pracoviskách v oblasti školstva. Môžu sa uplatniť aj v rôznych oblastiach verejného i súkromného sektora, v oblasti sociálnych služieb, neziskových organizácií a pod. Absolventi si osvojili základné historické a teoretické poznatky z oblasti etickej výchovy, chápu ich a dokážu aplikovať na konkrétne každodenné situácie. Získali základné poznatky filozofických, psychologických a pedagogických kontextov etickej výchovy, poznajú tradície, kultúru a hodnotový systém vlastnej krajiny a špecifiká jej jednotlivých regiónov. Ovládajú základné zručnosti pedagogickej a interpersonálnej komunikácie so širokou verejnosťou a orientujú sa v organizačných procesoch inštitucionálneho vzdelávania. Sú schopní sústavne sa vzdelávať a oboznamovať s novými postupmi, metódami, formami a prostriedkami práce s deťmi, mládežou i dospelou populáciou.
Profil absolventa: Andragogika (Mgr.). Absolventi sa uplatnia ako: koncepčný pracovník v oblasti vzdelávania dospelých, manažér vzdelávania dospelých, poradca v oblasti sociálnej, kultúrnej a profesijnej, sociálny andragóg, kultúrno-výchovný pracovník, kvalifikovaný odborník pre rozvoj ľudských zdrojov – personálny manažér.
Profil absolventa: Andragogika (Mgr.). Absolventi sa uplatnia ako: koncepčný pracovník v oblasti vzdelávania dospelých, manažér vzdelávania dospelých, poradca v oblasti sociálnej, kultúrnej a profesijnej, sociálny andragóg, kultúrno-výchovný pracovník, kvalifikovaný odborník pre rozvoj ľudských zdrojov – personálny manažér.
Profil absolventa: Evanjelikálna teológia (Mgr.). Absolventi sa uplatnia najmä v činnosti cirkevných zborov a paracirkevných organizácií na pozíciách, kde sa vyžaduje samostatnosť a tvorivá invencia. Ďalej môžu nájsť uplatnenie vo vzdelávacích, misijných a sociálnych ustanovizniach ako aj v rozličných formách voľnočasových aktivít organizovaných štátom, verejnými službami, cirkvami a neštátnymi organizáciami, kde sa vyžaduje stupeň vzdelávania magister, ako napr.: misijné pracoviská cirkví, zahraničná misia, kresťanské detské kluby, práca s mládežou, kluby seniorov, rómska misia, ekumenická činnosť, kresťanské vydavateľstvá a biblické spoločnosti, kresťanské diakonické a charitatívne inštitúcie, evanjelizačné strediská, kresťanské rozhlasové a televízne vysielanie, kresťanská mediálna činnosť.
Profil absolventa: Učiteľstvo etickej výchovy (Mgr.). Absolventi magisterského študijného programu učiteľstvo etickej výchovy získajú profesijné spôsobilosti na výkon učiteľskej profesie predmetu etická výchova na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania, vysokej školy. Sú spôsobilí pre pedagogickú činnosť aj v oblasti záujmových a voľnočasových aktivít, v rozličných oblastiach edukácie vo verejnom a súkromnom sektore, v oblasti sociálnych služieb, neziskového sektora a pod. Získajú spôsobilosti pre úspešné pokračovanie v štúdiu na 3. stupni vysokoškolského vzdelávania (odborová didaktika). Absolventi magisterského študijného programu učiteľstvo etickej výchovy si osvojili teoretické a praktické vedomosti a zručnosti z pedagogiky, psychológie a etiky, ktoré vedia uplatniť v tvorbe, realizácií a evalvácií výchovno-vzdelávacích programov etickej výchovy, zameraných na rozvoj etických, personálnych, sociálnych a komunikačných kompetencií žiakov. Poznajú aktuálne problémy a trendy vzdelávania vo svete a využívajú ich vo svojich edukačných postupoch. Majú poznatky o širších teoretických súvislostiach etickej výchovy a ich dopade na spoločenský vývoj. Poznajú tradície, kultúru a hodnotový systém svojho civilizačného okruhu, dokážu sa orientovať v medzinárodných súvislostiach a vzťahoch a vedia aplikovať interkultúrny prístup v edukačnom procese. Absolventi sú spôsobilí projektovať u žiakov rozvoj sociálno-etických vedomosti, zručnosti, postojov, hodnôt a osobnostných prosociálnych vlastností a správania. Sú spôsobilí uplatňovať pedagogickú metodológiu pri realizovaní rôznych výskumov. Sú schopní vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, prosociálne konanie, sociálnu tvorivosť a vedia vhodne prepájať a aplikovať etické východiská s rôznymi oblasťami praktického života.
Profil absolventa: Učiteľstvo hudobného umenia a školské hudobné súbory (Mgr.). Absolventi magisterského štúdia sú kompetentní na základe odborných, pedagogicko-psychologických, manažérskych schopností a integrovaných zručností viesť detské i mládežnícke, školské i mimoškolské, záujmové, inštitucionalizované i neinštitucionalizované hudobné súbory.
Profil absolventa: Učiteľstvo hudobného umenia a školské hudobné súbory (Mgr.). Absolventi magisterského štúdia sú kompetentní na základe odborných, pedagogicko-psychologických, manažérskych schopností a integrovaných zručností viesť detské i mládežnícke, školské i mimoškolské, záujmové, inštitucionalizované i neinštitucionalizované hudobné súbory.
Profil absolventa: Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie (Mgr.). Absolventi študijného programu sú spôsobilí byť učiteľom primárneho vzdelávania, kvalifikovaným didaktikom projektovania výučby v základných oblastiach ľudskej kultúry, s dôrazom na počiatočnú akulturáciu detí a inkluzívny prístup vo vzdelávaní.
Profil absolventa: Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie (Mgr.). Absolventi študijného programu sú spôsobilí byť učiteľom primárneho vzdelávania, kvalifikovaným didaktikom projektovania výučby v základných oblastiach ľudskej kultúry, s dôrazom na počiatočnú akulturáciu detí a inkluzívny prístup vo vzdelávaní.
Profil absolventa: Učiteľstvo hudobného umenia (Mgr.). Absolventi magisterského štúdia získajú kvalifikáciu, ktorá ich oprávňuje vyučovať hudobnú výchovu v primárnej a sekundárnej sfére vzdelávania, na školách s rozšíreným vyučovaním hudobnej výchovy, estetickú výchovu na SŠ, stretnutia s umením na art-gymnáziách, hudobnú výchovu s metodikou na PaSA, hudobnú náuku na ZUŠ. Učiteľstvo pedagogiky (Mgr.). Absolventi 2. stupňa štúdia študijného programu učiteľstvo pedagogiky sú spôsobilí vykonávať profesiu učiteľa pedagogiky na vyššom sekundárnom stupni škôl, ako aj učiteľa príbuzných predmetov s výchovným zameraním (napr. rodinná výchova). Sú orientovaní v odbore pedagogika, vedia analyzovať otázky výchovy a vzdelávania v širokých súvislostiach, majú osvojenú informačnú gramotnosť. Okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovanie, realizácia a reflexia výučby v triede) sú schopní participovať na vývoji metodických a študijných materiálov pre výučbu pedagogiky. Taktiež sú schopní orientovať sa v organizačných podmienkach inštitucionálneho vzdelávania a vo výchove mimo vyučovania a sú spôsobilí realizovať výchovno-vzdelávaciu činnosť.
Profil absolventa: Učiteľstvo pedagogiky (Mgr.). Absolventi 2. stupňa štúdia študijného programu učiteľstvo pedagogiky sú spôsobilí vykonávať profesiu učiteľa pedagogiky na vyššom sekundárnom stupni škôl, ako aj učiteľa príbuzných predmetov s výchovným zameraním (napr. rodinná výchova). Sú orientovaní v odbore pedagogika, vedia analyzovať otázky výchovy a vzdelávania v širokých súvislostiach, majú osvojenú informačnú gramotnosť. Okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovanie, realizácia a reflexia výučby v triede) sú schopní participovať na vývoji metodických a študijných materiálov pre výučbu pedagogiky. Taktiež sú schopní orientovať sa v organizačných podmienkach inštitucionálneho vzdelávania a vo výchove mimo vyučovania a sú spôsobilí realizovať výchovno-vzdelávaciu činnosť. Učiteľstvo psychológie (Mgr.). Absolventi študijného programu učiteľstvo psychológie sú osobnosťou pripravenou kompetentne a kvalifikovane vykonávať profesiu učiteľa SŠ a VŠ, vyučovať psychologické disciplíny, ktoré sú v obsahu štúdia strednej a vysokej školy. Uplatňujú sa ako metodik na metodických centrách, centrách pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a v školskej inšpekcii atď. Môžu na škole pôsobiť ako kvalifikovaný výchovný poradca, pracovník v oblasti prevencie sociálno-patologických javov.
Profil absolventa: Predškolská pedagogika (Mgr.). Absolventi študijného programu sú spôsobilí byť učiteľmi predprimárneho vzdelávania s rozšíreným zameraním na organizáciu, realizáciu a metodické vedenie inkluzívneho vzdelávania, resp. školskej integrácie, zahrňujúcej deti so špecifickými vzdelávacími potrebami, ako aj sociálnym a kultúrnym znevýhodnením. Sú spôsobilí zastávať pozíciu špecializovaného pracovníka štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania detí predškolského veku, ako i výskumného pracovníka pre oblasť preprimárneho vzdelávania pre oblasť výchovy a vzdelávania detí predškolského veku.
Profil absolventa: Predškolská pedagogika (Mgr.). Absolventi študijného programu sú spôsobilí byť učiteľmi predprimárneho vzdelávania s rozšíreným zameraním na organizáciu, realizáciu a metodické vedenie inkluzívneho vzdelávania, resp. školskej integrácie, zahrňujúcej deti so špecifickými vzdelávacími potrebami, ako aj sociálnym a kultúrnym znevýhodnením. Sú spôsobilí zastávať pozíciu špecializovaného pracovníka štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania detí predškolského veku, ako i výskumného pracovníka pre oblasť preprimárneho vzdelávania pre oblasť výchovy a vzdelávania detí predškolského veku.
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Mgr.). Absolventi študijného programu učiteľstvo psychológie sú osobnosťou pripravenou kompetentne a kvalifikovane vykonávať profesiu učiteľa SŠ a VŠ, vyučovať psychologické disciplíny, ktoré sú v obsahu štúdia strednej a vysokej školy. Uplatňujú sa ako metodik na metodických centrách, centrách pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a v školskej inšpekcii atď. Môžu na škole pôsobiť ako kvalifikovaný výchovný poradca, pracovník v oblasti prevencie sociálno-patologických javov.
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Mgr.). Absolventi študijného programu učiteľstvo psychológie sú osobnosťou pripravenou kompetentne a kvalifikovane vykonávať profesiu učiteľa SŠ a VŠ, vyučovať psychologické disciplíny, ktoré sú v obsahu štúdia strednej a vysokej školy. Uplatňujú sa ako metodik na metodických centrách, centrách pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a v školskej inšpekcii atď. Môžu na škole pôsobiť ako kvalifikovaný výchovný poradca, pracovník v oblasti prevencie sociálno-patologických javov.
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Mgr.). Absolventi študijného programu učiteľstvo psychológie sú osobnosťou pripravenou kompetentne a kvalifikovane vykonávať profesiu učiteľa SŠ a VŠ, vyučovať psychologické disciplíny, ktoré sú v obsahu štúdia strednej a vysokej školy. Uplatňujú sa ako metodik na metodických centrách, centrách pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a v školskej inšpekcii atď. Môžu na škole pôsobiť ako kvalifikovaný výchovný poradca, pracovník v oblasti prevencie sociálno-patologických javov. Učiteľstvo etickej výchovy (Mgr.). Absolventi magisterského študijného programu učiteľstvo etickej výchovy získajú profesijné spôsobilosti na výkon učiteľskej profesie predmetu etická výchova na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania, vysokej školy. Sú spôsobilí pre pedagogickú činnosť aj v oblasti záujmových a voľnočasových aktivít, v rozličných oblastiach edukácie vo verejnom a súkromnom sektore, v oblasti sociálnych služieb, neziskového sektora a pod. Získajú spôsobilosti pre úspešné pokračovanie v štúdiu na 3. stupni vysokoškolského vzdelávania (odborová didaktika). Absolventi magisterského študijného programu učiteľstvo etickej výchovy si osvojili teoretické a praktické vedomosti a zručnosti z pedagogiky, psychológie a etiky, ktoré vedia uplatniť v tvorbe, realizácií a evalvácií výchovno-vzdelávacích programov etickej výchovy, zameraných na rozvoj etických, personálnych, sociálnych a komunikačných kompetencií žiakov. Poznajú aktuálne problémy a trendy vzdelávania vo svete a využívajú ich vo svojich edukačných postupoch. Majú poznatky o širších teoretických súvislostiach etickej výchovy a ich dopade na spoločenský vývoj. Poznajú tradície, kultúru a hodnotový systém svojho civilizačného okruhu, dokážu sa orientovať v medzinárodných súvislostiach a vzťahoch a vedia aplikovať interkultúrny prístup v edukačnom procese. Absolventi sú spôsobilí projektovať u žiakov rozvoj sociálno-etických vedomosti, zručnosti, postojov, hodnôt a osobnostných prosociálnych vlastností a správania. Sú spôsobilí uplatňovať pedagogickú metodológiu pri realizovaní rôznych výskumov. Sú schopní vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, prosociálne konanie, sociálnu tvorivosť a vedia vhodne prepájať a aplikovať etické východiská s rôznymi oblasťami praktického života.
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Mgr.) ‒ absolventi študijného programu učiteľstvo psychológie sú osobnosťou pripravenou kompetentne a kvalifikovane vykonávať profesiu učiteľa SŠ a VŠ, vyučovať psychologické disciplíny, ktoré sú v obsahu štúdia strednej a vysokej školy. Uplatňujú sa ako metodici na metodických centrách, centrách pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a v školskej inšpekcii atď. Môžu na škole pôsobiť ako kvalifikovaný výchovný poradca, pracovník v oblasti prevencie sociálno-patologických javov.
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Mgr.) ‒ absolventi študijného programu učiteľstvo psychológie sú osobnosťou pripravenou kompetentne a kvalifikovane vykonávať profesiu učiteľa SŠ a VŠ, vyučovať psychologické disciplíny, ktoré sú v obsahu štúdia strednej a vysokej školy. Uplatňujú sa ako metodici na metodických centrách, centrách pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a v školskej inšpekcii atď. Môžu na škole pôsobiť ako kvalifikovaný výchovný poradca, pracovník v oblasti prevencie sociálno-patologických javov.
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Mgr.). Absolventi študijného programu učiteľstvo psychológie sú osobnosťou pripravenou kompetentne a kvalifikovane vykonávať profesiu učiteľa SŠ a VŠ, vyučovať psychologické disciplíny, ktoré sú v obsahu štúdia strednej a vysokej školy. Uplatňujú sa ako metodik na metodických centrách, centrách pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a v školskej inšpekcii atď. Môžu na škole pôsobiť ako kvalifikovaný výchovný poradca, pracovník v oblasti prevencie sociálno-patologických javov. Učiteľstvo hudobného umenia (Mgr.). Absolventi magisterského štúdia získajú kvalifikáciu, ktorá ich oprávňuje vyučovať hudobnú výchovu v primárnej a sekundárnej sfére vzdelávania, na školách s rozšíreným vyučovaním hudobnej výchovy, estetickú výchovu na SŠ, stretnutia s umením na art-gymnáziách, hudobnú výchovu s metodikou na PaSA, hudobnú náuku na ZUŠ.
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Mgr.) ‒ absolventi študijného programu učiteľstvo psychológie sú osobnosťou pripravenou kompetentne a kvalifikovane vykonávať profesiu učiteľa SŠ a VŠ, vyučovať psychologické disciplíny, ktoré sú v obsahu štúdia strednej a vysokej školy. Uplatňujú sa ako metodici na metodických centrách, centrách pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a v školskej inšpekcii atď. Môžu na škole pôsobiť ako kvalifikovaný výchovný poradca, pracovník v oblasti prevencie sociálno-patologických javov.
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Mgr.). Absolventi študijného programu učiteľstvo psychológie sú osobnosťou pripravenou kompetentne a kvalifikovane vykonávať profesiu učiteľa SŠ a VŠ, vyučovať psychologické disciplíny, ktoré sú v obsahu štúdia strednej a vysokej školy. Uplatňujú sa ako metodik na metodických centrách, centrách pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a v školskej inšpekcii atď. Môžu na škole pôsobiť ako kvalifikovaný výchovný poradca, pracovník v oblasti prevencie sociálno-patologických javov.
Profil absolventa: Učiteľstvo psychológie (Mgr.) ‒ absolventi študijného programu učiteľstvo psychológie sú osobnosťou pripravenou kompetentne a kvalifikovane vykonávať profesiu učiteľa SŠ a VŠ, vyučovať psychologické disciplíny, ktoré sú v obsahu štúdia strednej a vysokej školy. Uplatňujú sa ako metodici na metodických centrách, centrách pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a v školskej inšpekcii atď. Môžu na škole pôsobiť ako kvalifikovaný výchovný poradca, pracovník v oblasti prevencie sociálno-patologických javov.
Profil absolventa: Učiteľstvo výtvarného umenia v kombinácii (Mgr.). Absolventi 2. stupňa štúdia sa môžu uplatniť ako: učiteľ výtvarnej výchovy v ročníkoch 1. – 12. základných a stredných škôl; učiteľ schopný odborného vedenia vyučovacieho procesu na alternatívnych a experimentálnych školách; učiteľ vo výtvarných odboroch ZUŠ; pracovník schopný vykonávať metodicko-odbornú činnosť v oblasti výtvarnej výchovy; špecializovaný pracovník pre prácu v kultúrnych inštitúciách, hlavne galériách (ako galerijný pedagóg, galerijný animátor, lektor, pracovník vo sfére public relations); pracovník v zariadeniach pre voľný čas ( animátor voľného času, výtvarné krúžky, kluby); špecializovaný pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania. Učiteľstvo psychológie (Mgr.). Absolventi študijného programu učiteľstvo psychológie sú osobnosťou pripravenou kompetentne a kvalifikovane vykonávať profesiu učiteľa SŠ a VŠ, vyučovať psychologické disciplíny, ktoré sú v obsahu štúdia strednej a vysokej školy. Uplatňujú sa ako metodik na metodických centrách, centrách pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a v školskej inšpekcii atď. Môžu na škole pôsobiť ako kvalifikovaný výchovný poradca, pracovník v oblasti prevencie sociálno-patologických javov.
Profil absolventa: Sociálna pedagogika (Mgr.). Absolventi dokážu samostatne vedecky pracovať v základnom i aplikovanom výskume, v sociálno-výchovnej oblasti, vo verejnej správe. Ďalej môžu pracovať v zmysle Zákona NR SR č. 245/2008 o výchove a vzdelávaní a Zákona NR SR č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch ako školský sociálni pedagógovia v materských, základných a stredných školách, v školských zariadeniach výchovného poradenstva a prevencie, v špeciálnych výchovných zariadeniach, v školských internátoch a pod. Ďalej môžu pôsobiť v štátnej správe (úrad práce, sociálnych vecí a rodiny) v probačnej a mediačnej službe, v penitenciárnych zariadeniach, ako aj poradensko-výchovní, výskumní a riadiaci pracovníci v iných preventívnych a sociálno-výchovných inštitúciách. Absolventi magisterského štúdia sociálnej pedagogiky môžu pokračovať v doktorandskom štúdiu v programe pedagogika (PhD.).
Profil absolventa: Sociálna pedagogika (Mgr.). Absolventi dokážu samostatne vedecky pracovať v základnom i aplikovanom výskume, v sociálno-výchovnej oblasti, vo verejnej správe. Ďalej môžu pracovať v zmysle Zákona NR SR č. 245/2008 o výchove a vzdelávaní a Zákona NR SR č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch ako školský sociálni pedagógovia v materských, základných a stredných školách, v školských zariadeniach výchovného poradenstva a prevencie, v špeciálnych výchovných zariadeniach, v školských internátoch a pod. Ďalej môžu pôsobiť v štátnej správe (úrad práce, sociálnych vecí a rodiny) v probačnej a mediačnej službe, v penitenciárnych zariadeniach, ako aj poradensko-výchovní, výskumní a riadiaci pracovníci v iných preventívnych a sociálno-výchovných inštitúciách. Absolventi magisterského štúdia sociálnej pedagogiky môžu pokračovať v doktorandskom štúdiu v programe pedagogika (PhD.).
Profil absolventa: Sociálna práca (Bc.). Absolventi podľa zákona NR SR č. 219/2014 Z. z. o sociálnej práci a o podmienkach niektorých odborných činností v oblasti sociálnych vecí a rodiny sú asistentmi sociálnej práce, ktorí sa môžu uplatniť na úrovni štátnej správy hlavne v rezortoch Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny, Ministerstva vnútra, Ministerstva zdravotníctva, Ministerstva školstva, vedy výskumu a športu, v oblasti verejnej správy a tretieho sektora, ale aj v podnikateľskej sfére zameranej do sociálnej práce, riadiacej a manažérskej funkcii. Absolventi – sociálni pracovníci môžu získanú odbornosť v uvedených oblastiach uplatniť v praktickej, teoretickej, metodickej, koncepčnej, výskumnej a vedeckej činnosti. Uplatnenie a profil absolventa je v súlade s opisom študijného odboru.
Profil absolventa: Sociálna práca (Bc.). Absolventi podľa zákona NR SR č. 219/2014 Z. z. o sociálnej práci a o podmienkach niektorých odborných činností v oblasti sociálnych vecí a rodiny sú asistentmi sociálnej práce, ktorí sa môžu uplatniť na úrovni štátnej správy hlavne v rezortoch Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny, Ministerstva vnútra, Ministerstva zdravotníctva, Ministerstva školstva, vedy výskumu a športu, v oblasti verejnej správy a tretieho sektora, ale aj v podnikateľskej sfére zameranej do sociálnej práce, riadiacej a manažérskej funkcii. Absolventi – sociálni pracovníci môžu získanú odbornosť v uvedených oblastiach uplatniť v praktickej, teoretickej, metodickej, koncepčnej, výskumnej a vedeckej činnosti. Uplatnenie a profil absolventa je v súlade s opisom študijného odboru.
Profil absolventa: Učiteľstvo výtvarného umenia v kombinácii (Mgr.). Absolventi 2. stupňa štúdia sa môžu uplatniť ako: učiteľ výtvarnej výchovy v ročníkoch 1. – 12. základných a stredných škôl; učiteľ schopný odborného vedenia vyučovacieho procesu na alternatívnych a experimentálnych školách; učiteľ vo výtvarných odboroch ZUŠ; pracovník schopný vykonávať metodicko-odbornú činnosť v oblasti výtvarnej výchovy; špecializovaný pracovník pre prácu v kultúrnych inštitúciách, hlavne galériách (ako galerijný pedagóg, galerijný animátor, lektor, pracovník vo sfére public relations); pracovník v zariadeniach pre voľný čas ( animátor voľného času, výtvarné krúžky, kluby); špecializovaný pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania.
Profil absolventa: Učiteľstvo etickej výchovy (Mgr.). Absolventi magisterského študijného programu učiteľstvo etickej výchovy získajú profesijné spôsobilosti na výkon učiteľskej profesie predmetu etická výchova na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania, vysokej školy. Sú spôsobilí pre pedagogickú činnosť aj v oblasti záujmových a voľnočasových aktivít, v rozličných oblastiach edukácie vo verejnom a súkromnom sektore, v oblasti sociálnych služieb, neziskového sektora a pod. Získajú spôsobilosti pre úspešné pokračovanie v štúdiu na 3. stupni vysokoškolského vzdelávania (odborová didaktika). Absolventi magisterského študijného programu učiteľstvo etickej výchovy si osvojili teoretické a praktické vedomosti a zručnosti z pedagogiky, psychológie a etiky, ktoré vedia uplatniť v tvorbe, realizácií a evalvácií výchovno-vzdelávacích programov etickej výchovy, zameraných na rozvoj etických, personálnych, sociálnych a komunikačných kompetencií žiakov. Poznajú aktuálne problémy a trendy vzdelávania vo svete a využívajú ich vo svojich edukačných postupoch. Majú poznatky o širších teoretických súvislostiach etickej výchovy a ich dopade na spoločenský vývoj. Poznajú tradície, kultúru a hodnotový systém svojho civilizačného okruhu, dokážu sa orientovať v medzinárodných súvislostiach a vzťahoch a vedia aplikovať interkultúrny prístup v edukačnom procese. Absolventi sú spôsobilí projektovať u žiakov rozvoj sociálno-etických vedomosti, zručnosti, postojov, hodnôt a osobnostných prosociálnych vlastností a správania. Sú spôsobilí uplatňovať pedagogickú metodológiu pri realizovaní rôznych výskumov. Sú schopní vykonávať činnosti viažuce sa na prácu s ľuďmi, vyžadujúce empatiu, prosociálne konanie, sociálnu tvorivosť a vedia vhodne prepájať a aplikovať etické východiská s rôznymi oblasťami praktického života. Učiteľstvo výtvarného umenia v kombinácii (Mgr.). Absolventi 2. stupňa štúdia sa môžu uplatniť ako: učiteľ výtvarnej výchovy v ročníkoch 1. – 12. základných a stredných škôl; učiteľ schopný odborného vedenia vyučovacieho procesu na alternatívnych a experimentálnych školách; učiteľ vo výtvarných odboroch ZUŠ; pracovník schopný vykonávať metodicko-odbornú činnosť v oblasti výtvarnej výchovy; špecializovaný pracovník pre prácu v kultúrnych inštitúciách, hlavne galériách (ako galerijný pedagóg, galerijný animátor, lektor, pracovník vo sfére public relations); pracovník v zariadeniach pre voľný čas ( animátor voľného času, výtvarné krúžky, kluby); špecializovaný pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania.
Profil absolventa: Učiteľstvo výtvarného umenia jednopredmetové (Mgr.). Absolventi 2. stupňa štúdia sa môžu uplatniť ako: učiteľ výtvarnej výchovy v ročníkoch 1. – 12. základných a stredných škôl; učiteľ schopný odborného vedenia vyučovacieho procesu na alternatívnych a experimentálnych školách; učiteľ vo výtvarných odboroch ZUŠ; pracovník schopný vykonávať metodicko-odbornú činnosť v oblasti výtvarnej výchovy; špecializovaný pracovník pre prácu v kultúrnych inštitúciách, hlavne galériách (ako galerijný pedagóg, galerijný animátor, lektor, pracovník vo sfére public relations); pracovník v zariadeniach pre voľný čas (animátor voľného času, výtvarné krúžky, kluby); špecializovaný pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania, pracovník v oblasti public relations, pracovník v štátnej a verejnej správe pre oblasť kultúry, miestnej samosprávy v oblasti školstva, výchovy a vzdelávania, v neštátnych ziskových a neziskových organizáciách – občianskych združeniach, obecne-prospešné spoločnosti, nadácie, reklamných firmách ako technik, projektant.
Profil absolventa: Učiteľstvo výtvarného umenia v kombinácii (Mgr.) ‒ absolventi 2. stupňa štúdia sa môžu uplatniť ako: učiteľ výtvarnej výchovy v ročníkoch 1. – 12. základných a stredných škôl; učiteľ schopný odborného vedenia vyučovacieho procesu na alternatívnych a experimentálnych školách; učiteľ vo výtvarných odboroch ZUŠ; pracovník schopný vykonávať metodicko-odbornú činnosť v oblasti výtvarnej výchovy; špecializovaný pracovník pre prácu v kultúrnych inštitúciách, hlavne galériách (ako galerijný pedagóg, galerijný animátor, lektor, pracovník vo sfére public relations); pracovník v zariadeniach pre voľný čas (animátor voľného času, výtvarné krúžky, kluby); špecializovaný pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania.
Profil absolventa: Psychológia (Mgr.). Absolvent druhého stupňa štúdia v študijnom programe psychológia (Mgr.) je pripravený tak, aby mohol úspešne vykonávať profesiu psychológa a pokračovať v štúdiu tohto programu na 3. stupni vysokoškolského vzdelávania. Absolvent je osobnosť pripravená kompetentne pôsobiť v psychologickej praxi v rozmanitých oblastiach psychológie. Získanú odbornosť môže uplatniť v praktickej, teoretickej, metodickej, koncepčnej, projektovej, výskumnej a vedeckej činnosti v rámci organizácií štátnej správy, samosprávy, neziskového sektora a podnikateľskej sféry.
Profil absolventa: Učiteľstvo výtvarného umenia v kombinácii (Mgr.). Absolventi 2. stupňa štúdia sa môžu uplatniť ako: učiteľ výtvarnej výchovy v ročníkoch 1. – 12. základných a stredných škôl; učiteľ schopný odborného vedenia vyučovacieho procesu na alternatívnych a experimentálnych školách; učiteľ vo výtvarných odboroch ZUŠ; pracovník schopný vykonávať metodicko-odbornú činnosť v oblasti výtvarnej výchovy; špecializovaný pracovník pre prácu v kultúrnych inštitúciách, hlavne galériách (ako galerijný pedagóg, galerijný animátor, lektor, pracovník vo sfére public relations); pracovník v zariadeniach pre voľný čas ( animátor voľného času, výtvarné krúžky, kluby); špecializovaný pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania.
Profil absolventa: Učiteľstvo výtvarného umenia v kombinácii (Mgr.). Absolventi 2. stupňa štúdia sa môžu uplatniť ako: učiteľ výtvarnej výchovy v ročníkoch 1. – 12. základných a stredných škôl; učiteľ schopný odborného vedenia vyučovacieho procesu na alternatívnych a experimentálnych školách; učiteľ vo výtvarných odboroch ZUŠ; pracovník schopný vykonávať metodicko-odbornú činnosť v oblasti výtvarnej výchovy; špecializovaný pracovník pre prácu v kultúrnych inštitúciách, hlavne galériách (ako galerijný pedagóg, galerijný animátor, lektor, pracovník vo sfére public relations); pracovník v zariadeniach pre voľný čas ( animátor voľného času, výtvarné krúžky, kluby); špecializovaný pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania.
Profil absolventa: Učiteľstvo výtvarného umenia v kombinácii (Mgr.) ‒ absolventi 2. stupňa štúdia sa môžu uplatniť ako: učiteľ výtvarnej výchovy v ročníkoch 1. – 12. základných a stredných škôl; učiteľ schopný odborného vedenia vyučovacieho procesu na alternatívnych a experimentálnych školách; učiteľ vo výtvarných odboroch ZUŠ; pracovník schopný vykonávať metodicko-odbornú činnosť v oblasti výtvarnej výchovy; špecializovaný pracovník pre prácu v kultúrnych inštitúciách, hlavne galériách (ako galerijný pedagóg, galerijný animátor, lektor, pracovník vo sfére public relations); pracovník v zariadeniach pre voľný čas (animátor voľného času, výtvarné krúžky, kluby); špecializovaný pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania.
Profil absolventa: Andragogika (PhD.). Absolventi 3. stupňa štúdia programu andragogika ovládajú vedecké metódy základného a aplikovaného andragogického výskumu. Sú schopní spracovať a prezentovať výsledky svojho vedeckého skúmania, samostatne realizovať projektovú a vývojovú činnosť v oblasti edukácie dospelých, vykonávať organizačné a riadiace činnosti v špecifických oblastiach andragogickej praxe, pôsobiť ako vysokoškolský učiteľ
Profil absolventa: Andragogika (PhD.). Absolventi 3. stupňa štúdia programu andragogika ovládajú vedecké metódy základného a aplikovaného andragogického výskumu. Sú schopní spracovať a prezentovať výsledky svojho vedeckého skúmania, samostatne realizovať projektovú a vývojovú činnosť v oblasti edukácie dospelých, vykonávať organizačné a riadiace činnosti v špecifických oblastiach andragogickej praxe, pôsobiť ako vysokoškolský učiteľ
Profil absolventa: Pedagogika (PhD.). Absolventi sú spôsobilí vykonávať vedecko-výskumnú činnosť a koncepčnú projektovú a vývojovú činnosť v oblasti vied o výchove, koncepčné práce v oblasti sociálno-výchovných služieb. Sú schopní pôsobiť v riadiacich a edukačných funkciách na úrovni základných, stredných a vysokých škôl a ďalších výchovných, edukačných a sociálno-výchovných ustanovizní, pôsobiť ako vysokoškolský učiteľ.
Profil absolventa: Pedagogika (PhD.). Absolventi sú spôsobilí vykonávať vedecko-výskumnú činnosť a koncepčnú projektovú a vývojovú činnosť v oblasti vied o výchove, koncepčné práce v oblasti sociálno-výchovných služieb. Sú schopní pôsobiť v riadiacich a edukačných funkciách na úrovni základných, stredných a vysokých škôl a ďalších výchovných, edukačných a sociálno-výchovných ustanovizní, pôsobiť ako vysokoškolský učiteľ.
Profil absolventa: Predškolská a elementárna pedagogika (PhD.). Absolventi sú spôsobilí vykonávať vedecko-výskumnú činnosť a koncepčnú projektovú a vývojovú činnosť v oblasti predškolskej a elementárnej pedagogiky a edukácie, pôsobiť ako vysokoškolský učiteľ. Sú spôsobilí pôsobiť aj vo vzdelávaní a ďalšom vzdelávaní učiteľov materských a základných škôl.
Profil absolventa: Predškolská a elementárna pedagogika (PhD.). Absolventi sú spôsobilí vykonávať vedecko-výskumnú činnosť a koncepčnú projektovú a vývojovú činnosť v oblasti predškolskej a elementárnej pedagogiky a edukácie, pôsobiť ako vysokoškolský učiteľ. Sú spôsobilí pôsobiť aj vo vzdelávaní a ďalšom vzdelávaní učiteľov materských a základných škôl.
Profil absolventa: Sociálna práca (PhD.). Absolventi doktorandského študijného programu sociálna práca sú spôsobilí vykonávať vedecko-výskumnú činnosť a koncepčnú projektovú činnosť s orientáciou na riešenie makro i mikro sociálnych problémov v rámci rezortu Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR, Ministerstva zdravotníctva SR, Ministerstva vnútra SR a Ministerstva spravodlivosti SR. Hlavné ťažisko uplatnenia absolventov je v oblasti vedy, výskumu, strategickej, koncepčnej, programovej a projektovej činnosti. Sú pripravení aj pre pôsobenie v oblasti vysokoškolského vzdelávania.
Profil absolventa: Sociálna práca (PhD.). Absolventi doktorandského študijného programu sociálna práca sú spôsobilí vykonávať vedecko-výskumnú činnosť a koncepčnú projektovú činnosť s orientáciou na riešenie makro i mikro sociálnych problémov v rámci rezortu Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR, Ministerstva zdravotníctva SR, Ministerstva vnútra SR a Ministerstva spravodlivosti SR. Hlavné ťažisko uplatnenia absolventov je v oblasti vedy, výskumu, strategickej, koncepčnej, programovej a projektovej činnosti. Sú pripravení aj pre pôsobenie v oblasti vysokoškolského vzdelávania.
Profil absolventa: Teológia (PhD.). Absolventi doktorandského štúdia sú spôsobilí vykonávať koncepčnú teologicko-vedeckú činnosť a tvoriť odborné teologické práce v oblasti cirkevnej teórie a praxe, ako aj v oblasti budovania kresťanského svetonázoru založeného na odbornej exegéze Biblie. Sú pripravení na vykonávanie vedúcich pozícií v cirkvi, cirkevných, paracirkevných, diakonických a ekumenických inštitúciách a organizáciách. Môžu vyučovať teologické predmety na univerzitnej úrovni a odborne vyučovať a pripravovať pracovníkov cirkvi a cirkevných organizácií. Rozumejú problémom vzťahu prírodných, humanitných a teologických vied a sú spôsobilí vykonávať výskum v teologických a súvisiacich odboroch. Ako osobnosť vzdelaná zároveň v oblasti vedy a viery majú široký rozhľad v otázkach súčasnej filozoficko-teologickej ako aj etickej diskusie a sú schopní citlivo spracovať a verejne reagovať na kontroverzné etické a spoločenské otázky týkajúce sa kresťanskej viery, náboženstva a kultúry.
Profil absolventa: Teológia (PhD.). Absolventi doktorandského štúdia sú spôsobilí vykonávať koncepčnú teologicko-vedeckú činnosť a tvoriť odborné teologické práce v oblasti cirkevnej teórie a praxe, ako aj v oblasti budovania kresťanského svetonázoru založeného na odbornej exegéze Biblie. Sú pripravení na vykonávanie vedúcich pozícií v cirkvi, cirkevných, paracirkevných, diakonických a ekumenických inštitúciách a organizáciách. Môžu vyučovať teologické predmety na univerzitnej úrovni a odborne vyučovať a pripravovať pracovníkov cirkvi a cirkevných organizácií. Rozumejú problémom vzťahu prírodných, humanitných a teologických vied a sú spôsobilí vykonávať výskum v teologických a súvisiacich odboroch. Ako osobnosť vzdelaná zároveň v oblasti vedy a viery majú široký rozhľad v otázkach súčasnej filozoficko-teologickej ako aj etickej diskusie a sú schopní citlivo spracovať a verejne reagovať na kontroverzné etické a spoločenské otázky týkajúce sa kresťanskej viery, náboženstva a kultúry.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici za účelom šírenia pozitívneho povedomia a propagácie organizovaných verejných akcií, vyhotovuje obrazové a zvukové záznamy, ktoré zverejňuje na svojej webovej stránke. V prípade výhrad k zverejneným obrazovým a zvukovým záznamom si uplatňujte tieto výhrady písomne na e-mail: umb@umb.sk. Kompletné informácie k spracúvaniu osobných údajov tu.
Menu

Pedagogická fakulta
Ružová 13
974 11 Banská Bystrica
tel: +421-48-446 41 11
fax: +421-48-436 44 44
http://www.pdf.umb.sk
GPS: 48.751046,19.1555