Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici


Vízia, poslanie a Politika kvality

VÍZIA

Kariérne centrum UMB má ambíciu byť vnímané ako moderná a dynamická organizácia, ktorá bude na základe ponuky kvalitných služieb a profesionálneho prístupu rešpektovaná nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí, a stane sa tak vyhľadávaným partnerom pre ďalšiu spoluprácu. Cez realizáciu aktivít zodpovedajúcich aktuálnym požiadavkám trhu práce, spoločnosti a vývojovým trendom, chce podporovať uplatniteľnosť absolventov UMB v praxi a tým šíriť dobré meno UMB. Uvedomuje si nezastupiteľnú úlohu kariérového poradenstva v procese celoživotného vzdelávania jednotlivca, a preto chce podporovať motiváciu vzdelávania sa a osobnostného rastu nielen u študentov a absolventov UMB, ale aj u verejnosti.

 
 

POSLANIE

Poslaním Kariérneho centra UMB je sprostredkovať kontakt študentov so zamestnávateľmi, podporovať ich v procese hľadania zamestnania a ponúkať aktivity, ktoré prispejú k ich osobnostnému rozvoju a kariérnemu napredovaniu. Vytvára podmienky na prehlbovanie spolupráce s praxou, aby umožnilo nadobudnutie praktických skúseností študentov už počas ich štúdia. Iniciuje záujem študentov o doplnenie teoretických informácií aj o kompetencie a zručnosti potrebné pre ľahšie uplatnenie sa na trhu práce. Prostredníctvom ponuky kurzov rôzneho zamerania zároveň nadväzuje na celospoločenský trend podpory ďalšieho vzdelávania.

 

POLITIKA KVALITY

Kariérne centrum Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici (ďalej KC UMB) si uvedomuje vysokú spoločenskú zodpovednosť a dôležitosť svojich služieb pre svojich klientov a pre spoločnosť. Poskytuje služby (poradenstvo) v oblasti vzdelávania a zamestnanosti a jeho cieľom je pomáhať jednotlivcom akéhokoľvek veku pri rozhodovaní o otázkach vzdelávania, odbornej prípravy, voľby zamestnania a rozvoja kariéry v ktorejkoľvek fáze ich života.

Pre naplnenie uvedených cieľov je zavedený systém manažérstva kvality pre KC UMB a vyhlasuje vedenie KC UMB nasledovnú politiku kvality:

  1. Poslaním vnútorného systému kvality je rozvíjanie významu kvality vo všetkých procesoch KC UMB, vytvorenie vhodných podmienok pre profesionálny rozvoj zamestnancov KC UMB, neustále zlepšovanie spokojnosti študentov a klientov s poskytovanými službami a dosiahnutie dobrého mena KC UMB.
  2. Základnými nástrojmi na dosiahnutie hlavných cieľov vnútorného systému kvality je implementácia a udržiavanie certifikovaného systému manažérstva kvality podľa požiadaviek Štandardu kvality pre kariérové poradenstvo (ďalej SMK-CKP), ktorého súčasťou je vypracovanie tejto politiky kvality, cieľov kvality, príručky kvality a postupov v oblasti zabezpečovania kvality.
  3. Služby kariérového poradenstva sa poskytujú prostredníctvom postupov, metód a techník, ktoré sú prínosom pre klientov a zvyšujú kvalitu a výkonnosť systému manažérstva kvality.
  4. Poradcovia a zamestnanci KC UMB sa zaväzujú poskytovať služby kariérového poradenstva v súlade so SMK-CKP a s pravidlami uvedenými v Etickom kódexe kariérového poradenstva (ZKPRK/IAEVG).
  5. Každý zamestnanec KC UMB sa riadi touto politikou kvality, cieľmi kvality, príručkou kvality a postupmi v oblasti zabezpečovania kvality.
  6. KC UMB udržiava systém manažérstva kvality v zmysle požiadaviek SMK-CKP a trvalo zlepšuje jeho efektívnosť s cieľom úspešnej komplexnej certifikácie KC UMB.

Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici