Nastavenie súborov cookie

    Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

    Spravovať nastavenie súborov cookie

    Nevyhnutne potrebné súbory cookie

    Vždy aktívne

    Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

    Súbory cookie súvisiace s výkonom

    Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

    ONLINE VZELÁVANIE V GESCII ÚSŽZ

    Online vzdelávanie (vyučovacie soboty). Vyučovacie online soboty sme začali 3. septembra 2022, realizovali sme ich vždy v 1. a 3. sobotu v mesiaci. Išli sme proti tradičnému konceptu, podľa ktorého má žiak prísť na prvú hodinu a s ďalšími 20 deťmi rovnakého veku sa má učiť matematiku. Potom slovenčinu, angličtinu… Náplň jednotlivých predmetov sme integrovali do konkrétnych tém a zadaní. Naši mentori sú väčšinou učitelia, ale zároveň sú to ľudia z rôznych oblastí. Rozdiel je aj v tom, že nie sú triedou – vlani sme mali asi 50 stabilných detí a ďalších 30 a viac sa menilo. Za ten rok sa ich u nás vystriedalo asi 300. Navyše, na rozdiel od školy, nemáme stanovené, čo presne ich chceme alebo musíme naučiť. Skôr spätne reflektujeme, čo si z hodiny odniesli. Na našich hodinách sú deti od 7 do 15 rokov.  Deti sa vzdelávajú s lektormi, ktorí majú dlhoročné skúsenosti v práci s deťmi z krajanských prostredí. Deti spoznajú Slovensko, jeho prírodu, históriu, kultúru, tradície – a to všetko v slovenskom jazyku. Hlavými zásadami, ktorými sa pri vzdelávaní budeme riadiť a ktorými sa riadime, bude vytváranie bezpečného prostredia v dobrej nálade a príjemnej atmosfére, v ktorej deti nemajú strach z prirodzenej a aktívnej komunikácie v slovenskom jazyku. 

    Aj v roku 2024 pokračujeme s online vzdelávaním v termínoch marec – jún a september – november 2024 rovnakou formou. Obsahom pravidelného online vzdelávania je hravé učenie v priamej online interakcii v slovenčine, spev, pohyb, kreatívne činnosti a zábava s prvoradým cieľom podporiť deti v komunikácii v slovenskom jazyku. Stretnutia prebiehali v 1. a 3. sobotu v mesiaci v slovenskom čase 9.00 – 12.00 hod (SEČ/CET) a poobedný termín od 13:00 do 16:00 hod (SEČ/CET). Do tretice, pre záujemcov z iných časových pásem a pre tých, ktorí sa z akéhokoľvek dôvodu nevedeli pripojiť, sme zabezpečovali záznam zo vzdelávania, ktorý sme im posielali hneď po ukončení vyučovania. Takýmto spôsobom si v priebehu dňa vedeli nájsť čas na priame online pripojenie alebo prácu so záznamom záujemcovia zo všetkých časových pásem. Možnosť prihlásiť sa mali individuálni záujemcovia, ale aj skupiny detí s ich pedagógmi zo škôl a vzdelávacích centier. Zapojené deti mohli mať rôznu úroveň slovenčiny, bolo však dôležité, aby jazyk vedeli vnímať, keďže celé vyučovanie prebiehalo v slovenčine.