Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici


I. TURNUS

Doplňovačka – haditý chodník

Cieľ: rozvíjať slovnú zásobu.

Haditý chodník vzniká tak, že žiaci majú v schéme doplňovačky tvoriť slová s použitím daného písmena a umiestniť ho v každom nasledujúcom riadku o jedno miesto vpravo. Tým vzniká krivka podobná haditému chodníku.

 

Príklad:

SCHÉMA                                            DOPLŇOVANÉ SLOVÁ

A _ _ _ _                                               AGÁTY

_ A _ _ _ _                                            HALUZ

_ _ A _ _                                               PRAHA

_ _ _ A _                                               SKLAD

_ _ _ _ A                                               ŠKOLA

_ _ _ A _                                               ZÁPAD

_ _ A _ _                                               PLAZY

_ A _ _ _                                               HANKA

A _ _ _ _                                               ALENA

_ A _ _ _                                               VARIČ

_ _ A _ _                                               KRAVA

Dlhá veta

Cieľ: Rozvíjať a posilňovať slovnú zásobu.

Učiteľ má pripravené kartičky s písmenami abecedy. Hra spočíva v tom, že učiteľ ukazuje písmeno a žiaci musia vymyslieť, čo najdlhšiu vetu so slovami začínajúcimi na vybrané písmeno.

 

Stolná hra o Slovensku

Cieľ – Povzbudiť deti k objavovaniu nových poznatkov o Slovensku. Spolupracovať v skupine.

Pomôcky – Hrací plán, kocka, panáčiky

1.úroveň hry - Stolná hra je vhodná na zabavenie detí i na zopakovanie si poznatkov. Plán hry je možné prispôsobiť podľa aktuálnej témy, ktorou sa zaoberáte.

2.úroveň hry – Deti si samé môžu vymyslieť a nakresliť podobný hrací plán a následne si hru zahrať. 

I. TURNUS

Maľuj ako Andy

Cieľ - Vzbudiť u detí záujem o výtvarné umenie a obrazy. Povzbudiť  ich  do  tvorivých  činností  a  tvorivého myslenia.

Pomôcky - ceruzka, temperové farby, špachtľa/drievko/drevená palička (z nanuka), štetec, výkres A4, fixy, pastelky, farebný papier, lepidlo

Pozrieme sa na seba do zrkadla a snažíme sa nakresliť svoj portrét, alebo portrét kamaráta sediaceho oproti, či vedľa nás.

Každú časť obrazu tvoríme inou technikou.

Obraz si rozdelíme na 4 časti. Prvý portrét kreslíme ceruzou, druhý nanášaním temperovej farby, tretí  fixkami, štvrtý dotvárame lepením natrhaných kúskov farebného papiera.

 

Poznáš túto melódiu?

Pripravíme si zoznam známych melódií a krátke úryvky z nich. Úlohou deti je rozpoznať krátku pasáž z melódie a priradiť k nej názov piesne.


Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici