I. TURNUS
Doplňovačka – haditý chodník
Cieľ: rozvíjať slovnú zásobu.
Haditý chodník vzniká tak, že žiaci majú v schéme doplňovačky tvoriť slová s použitím daného písmena a umiestniť ho v každom nasledujúcom riadku o jedno miesto vpravo. Tým vzniká krivka podobná haditému chodníku.
Príklad:
SCHÉMA DOPLŇOVANÉ SLOVÁ
A _ _ _ _ AGÁTY
_ A _ _ _ _ HALUZ
_ _ A _ _ PRAHA
_ _ _ A _ SKLAD
_ _ _ _ A ŠKOLA
_ _ _ A _ ZÁPAD
_ _ A _ _ PLAZY
_ A _ _ _ HANKA
A _ _ _ _ ALENA
_ A _ _ _ VARIČ
_ _ A _ _ KRAVA
Dlhá veta
Cieľ: Rozvíjať a posilňovať slovnú zásobu.
Učiteľ má pripravené kartičky s písmenami abecedy. Hra spočíva v tom, že učiteľ ukazuje písmeno a žiaci musia vymyslieť, čo najdlhšiu vetu so slovami začínajúcimi na vybrané písmeno.
Stolná hra o Slovensku
Cieľ – Povzbudiť deti k objavovaniu nových poznatkov o Slovensku. Spolupracovať v skupine.
Pomôcky – Hrací plán, kocka, panáčiky
1.úroveň hry - Stolná hra je vhodná na zabavenie detí i na zopakovanie si poznatkov. Plán hry je možné prispôsobiť podľa aktuálnej témy, ktorou sa zaoberáte.
2.úroveň hry – Deti si samé môžu vymyslieť a nakresliť podobný hrací plán a následne si hru zahrať.
Maľuj ako Andy
Cieľ - Vzbudiť u detí záujem o výtvarné umenie a obrazy. Povzbudiť ich do tvorivých činností a tvorivého myslenia.
Pomôcky - ceruzka, temperové farby, špachtľa/drievko/drevená palička (z nanuka), štetec, výkres A4, fixy, pastelky, farebný papier, lepidlo
Pozrieme sa na seba do zrkadla a snažíme sa nakresliť svoj portrét, alebo portrét kamaráta sediaceho oproti, či vedľa nás.
Každú časť obrazu tvoríme inou technikou.
Obraz si rozdelíme na 4 časti. Prvý portrét kreslíme ceruzou, druhý nanášaním temperovej farby, tretí fixkami, štvrtý dotvárame lepením natrhaných kúskov farebného papiera.
Poznáš túto melódiu?
Pripravíme si zoznam známych melódií a krátke úryvky z nich. Úlohou deti je rozpoznať krátku pasáž z melódie a priradiť k nej názov piesne.