Nastavenie súborov cookie

    Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

    Spravovať nastavenie súborov cookie

    Nevyhnutne potrebné súbory cookie

    Vždy aktívne

    Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

    Súbory cookie súvisiace s výkonom

    Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

    I. TURNUS

    Doplňovačka – haditý chodník

    Cieľ: rozvíjať slovnú zásobu.

    Haditý chodník vzniká tak, že žiaci majú v schéme doplňovačky tvoriť slová s použitím daného písmena a umiestniť ho v každom nasledujúcom riadku o jedno miesto vpravo. Tým vzniká krivka podobná haditému chodníku.

     

    Príklad:

    SCHÉMA                                            DOPLŇOVANÉ SLOVÁ

    A _ _ _ _                                               AGÁTY

    _ A _ _ _ _                                            HALUZ

    _ _ A _ _                                               PRAHA

    _ _ _ A _                                               SKLAD

    _ _ _ _ A                                               ŠKOLA

    _ _ _ A _                                               ZÁPAD

    _ _ A _ _                                               PLAZY

    _ A _ _ _                                               HANKA

    A _ _ _ _                                               ALENA

    _ A _ _ _                                               VARIČ

    _ _ A _ _                                               KRAVA

    Dlhá veta

    Cieľ: Rozvíjať a posilňovať slovnú zásobu.

    Učiteľ má pripravené kartičky s písmenami abecedy. Hra spočíva v tom, že učiteľ ukazuje písmeno a žiaci musia vymyslieť, čo najdlhšiu vetu so slovami začínajúcimi na vybrané písmeno.

     

    Stolná hra o Slovensku

    Cieľ – Povzbudiť deti k objavovaniu nových poznatkov o Slovensku. Spolupracovať v skupine.

    Pomôcky – Hrací plán, kocka, panáčiky

    1.úroveň hry - Stolná hra je vhodná na zabavenie detí i na zopakovanie si poznatkov. Plán hry je možné prispôsobiť podľa aktuálnej témy, ktorou sa zaoberáte.

    2.úroveň hry – Deti si samé môžu vymyslieť a nakresliť podobný hrací plán a následne si hru zahrať. 

    I. TURNUS

    Maľuj ako Andy

    Cieľ - Vzbudiť u detí záujem o výtvarné umenie a obrazy. Povzbudiť  ich  do  tvorivých  činností  a  tvorivého myslenia.

    Pomôcky - ceruzka, temperové farby, špachtľa/drievko/drevená palička (z nanuka), štetec, výkres A4, fixy, pastelky, farebný papier, lepidlo

    Pozrieme sa na seba do zrkadla a snažíme sa nakresliť svoj portrét, alebo portrét kamaráta sediaceho oproti, či vedľa nás.

    Každú časť obrazu tvoríme inou technikou.

    Obraz si rozdelíme na 4 časti. Prvý portrét kreslíme ceruzou, druhý nanášaním temperovej farby, tretí  fixkami, štvrtý dotvárame lepením natrhaných kúskov farebného papiera.

     

    Poznáš túto melódiu?

    Pripravíme si zoznam známych melódií a krátke úryvky z nich. Úlohou deti je rozpoznať krátku pasáž z melódie a priradiť k nej názov piesne.